Uitstapje naar Colakreek! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van sfiej - WaarBenJij.nu Uitstapje naar Colakreek! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van sfiej - WaarBenJij.nu

Uitstapje naar Colakreek!

Door: Sofie Geuens

Blijf op de hoogte en volg

06 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Hallooow iedereen die zo tof is om geinteresseerd te zijn in mijn verhaaltjes hier in Suriname!

Vandaag ben ik naar Colakreek geweest! Om 10u kwam de taxi ons allemaal oppikken we waren met 15! Ook Frank en Gea de vrijwilligers van onze stage gingen met ons mee .. Een heel gezellige boel dus zoals ze het hier zouden zeggen!

Onderweg kwamen we weer vele dingen tegen, papegaaien in een kooi, houten standjes met watermeloenen die je kon kopen, armzalige hutjes naast rijke huisjes, mensen die vissen in riooltjes, gaten in de wegen,...
Aangekomen in Colakreek waren er geen hutjes meer te huur dus héél de dag bakken in de zon! Gelukkig stonden er over heel het park veel bomen, waar we onze hangmat konden aan ophangen en daar schaduw aanwezig was!

We legden allemaal onze handdoek naast elkaar en sprongen de kreek in .. een heel smalle 'kreek' met een zachte stroomversnelling op en de kleur van water zag er dus net uit als 'cola' zo donker en vuil.. maar erg verfrissend!
Je kon er ook waterfietsen en waterhangmatten huren.. waterhangmatten noemen ze het hier maar het lijkt op een trampoline wat je op het water gooit en kan op liggen, heeeel gezellig!

Om de beurt lagen we even in de hangmat, toen er opeens een jongen bij me kwam staan 'je bent mooi' echt irritant vind ik dat.. Ik kan ze zowiso al niet goed tegen als een jongen op me af komt die me nie aan staat maar hier in Suriname zijn al de jongens zo direct en staren ze je heel hard aan. Ik zei hem dat ik wou rusten dus dat hij me moest laten doen, maar hij wou kost wat koste kennis met me maken.. Ik zei hem dat ik een vriend had maar hij kon zich er niet bij neerleggen dat ik geen surinaamse jongen wilde. Hij zei 'je bent nu hier, nu moet je surinamier nemen' Ik werd echt lastig na een tijdje :) Ik riep lore er bij en zij heeft hem nog eens duidelijk gemaakt dat we wilde rusten en toen ging hij uiteindelek na even aandringen wel weg fieuw!

Verder was het er heel gezellig, lekker gezwommen wat gerust, lekker gebruind, een beetje verbrand en weer de taxi in! Om 5 u stond de taxi ons weer op te wachten om weer een uurtje te rijden richting huis.. Onderweg zijn we nog even bij een watermeloenkraampje gestopt, kleine watermeloenen heb je daar voor 1,5 € en de grotere voor 3€ of 5€ :) zaaaalig! Alleen ja, op de fiets is het moeilijk mee te nemen dus vragen we altijd de taxi of hij even kan stoppen!

Daarna zijn we ook nog gestopt bij een chinees kraampje zal ik het noemen.. vlakbij 'De zanderij' de vlieghaven van Suriname.. Hier heb ik op het begin de nasi gegeten waar men mond toen van in vuur en vlam stond :) Nu wist ik wel beter voor mij bami ZONDER pepers! En njammieee lekker gesmuld weer al :)

Zo dat was mijn dagje weer!
Morgen weer vroeg vertrekken naar onze toffe stage!
Kus

www.picasaweb.google.com/sofiegeuens1 Ik zet er zo snel mogelijk de nieuwe fotos op van colakreek, dan hebben jullie er een beter idee van, hoe het daar was!! XXX

  • 06 Oktober 2008 - 08:03

    Chantal:

    Allee, je hebt weer een geweldig leuke dag gehad in colakreek! Geniet ervan meid...en op naar een volgende werkweek. Hier alles oké, alleen kei slecht weer, veel regen!
    Tot binnenkort met meer nieuws...Liefs,
    Chantal

  • 06 Oktober 2008 - 09:12

    Goofy:

    Hey Sfie

    Leuk om te horen dat je het daar naar je zin hebt. Een unieke ervaring die wss voor de rest van je leven zal bijblijven. En ge moet u zeker nie laten doen door de local-boys ;)
    Hier is alles oké, alleen wel veel regen en de beurskoersen zen al even triestig :)

    Amuseer je nog en tot hoors ..

    xx

  • 06 Oktober 2008 - 10:30

    Leen :

    Heeey geues,

    Blijkbaar kan het plezier daar nie op.

    Chille in de hangmat en alst warm is gewoon het cola water in :)

    Een bibliothecaris in wording :).
    Nog veel plezier mee de jongeskes die nu ok bezig zijn met school!!

    Adioooos verbrand kreeftje!!

    xxx leen (met chauvageke al goed aan, want hier ist echt al kou zenneee)

  • 06 Oktober 2008 - 17:14

    Talitha Vos:

    Heyy,

    Ik zag je blog op; waarbenjij.nu . Ik zit nu ook in Paramaribo. Echt leuk om al je belevenissen te lezen.
    Misschien is het leuk een keer af te spreken!

    mijn mail is ; talitha89@hotmail.com

    Lijkt me gezellig,

    Groetjes Talitha

  • 07 Oktober 2008 - 15:38

    Verhees:

    Hey lady!

    Goh gaan zwemme, das voor mij precies al een eeuwigheid gelede hiere met da weer! Ge hebt toch alle geluk eh!Da noeme ze dan studere! ;-) Da was in mijne tijd wel anders zenne! ;-)

    En de eerste aantrek van de lokale mannelijke bevolking, het heeft lang geduurd! ;-) Wel ambetant ma zoals gij girlpower hebt zulde ze allemaal wel afgescheept krijge!

    Allé meid, kga is naar de zonnebank want ik wil ni afsteeke tege u als ge terug in België zei!

    Het amuzement ginder nog en tot uw volgend bericht eh!

    Toedels

    Verhees

  • 08 Oktober 2008 - 18:00

    Djon:

    Hellow Geujes

    Ik zien da alles daar wel op z'n wieltjes loopt. Wel grappige verhalen, kben echt jaloers op u se. Kheb nog nie alles kunne leze maar één van de dagen haal ik mijn schade wel in. Goe bezig meid!

  • 09 Oktober 2008 - 11:53

    Benny De Almachtige:

    yow schuur!
    echt fijn om u verhaalkes te lezen :) en schoon foto's ook!
    't amusement nog :)

  • 09 Oktober 2008 - 17:55

    Anne-Marie:

    Heeeeeej SCHAT!!

    Ooh ik straal helemaal als ik uw mails en blogverhalen lees! Zo leuk dat je het daar zo leuk hebt! AMAAAII!!! En alles wat je schrijft; ik zie het u zo zeggen! Gij zijt écht 'een kieke' Fieke! hahaa!
    Bll.. zo'n vies water en er toch in zwemmen! Ge zijt zot! Hebt ge dan nu nog geen huiduitslag? Dikke paarsbevlekte etterbulten? :)
    Ooh het spijt me zo dat het WEER effe geleden is, maar ik heb de voorbije dagen (als ik niet naar school moest) echt van 's morgensvroeg tot 's avondslaat achter die pc bezig geweest en ik kan GENE COMPUTER NIMMER ZIEN! Kheb stage volgende week! Op onze oude school... Duim voor mij he!
    Daarna ga ik nog is goe feesten! MEGA spijtig dat je er dan niet bent, maar ooh ben zo blij voor u dat het daar zo leuk is!
    Ik vind toch wel dat de tijd een beetje sneller mag gaan hoor! Ik kijk nu al uit naar uw terugkomst!
    Fieke; verzorg u, wees voorzichtig, eet goed, feest goed,... Be CrAzY!
    Dikke dikke zoen!
    Ik mis je xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Doei!!!!!

  • 14 Oktober 2008 - 07:36

    Poeter:

    koekoek kippetje,

    en dieje stinklap ma genieten van't zonneke! en groot gelijk hebde!! Tis weer even geleden he dat ik nog eens iets van me heb laten horen maar ik werk 7 dagen op 7 dus echt geen tijd gehad! i'm so sorry meiz but ik maak het goed he! Wette dak zelfs gene tijd meer heb gehad om op gank te gaan, ikke he! Kvin het zelf grellig. Seg nice piczzzz he amai om jaloers op te worden. Aah ja als jet nog niet moest weten, de Gert Verheyen ligt al een week in het ziekenhuis. Hij is binnen gegaan met een oorontsteking en heeft nu nier, maag en darmproblemen ocharm het manneke zie af. Maar dat geneest wel he. Ik ben momenteel met de vroege aan't werke se, tis momenteel redelijk rustig opt gesticht maar heb al bewogen weken achter de rug hier! ellendige mannekes ze! Seg eum ik mis u wel ze, tis raar zonder dieje geuesky maar als ik lees hoe goed het met je gaat daar maakt het me toch wel HAPPYYYY. Ma goed ik gan nog is wa werke se en ik laat zeer snel iets van me horen terug. Dikke zoen voor mijn kapoen,

    xxx
    poetfaffaaaaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2009

Dierentrip!!

28 December 2008

Pamboko..in het binnenland van Suriname..

16 December 2008

Bijna kerstmis..

02 December 2008

Nickerie en Bigi Pan..

25 November 2008

Wist je dat?

Actief sinds 01 Sept. 2008
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 24861

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 02 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: