muggen!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van sfiej - WaarBenJij.nu muggen!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van sfiej - WaarBenJij.nu

muggen!!

Door: Sofie Geuens

03 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

Vandaag was het weer eens een leuke dag op Zaailand! We vertrokken om half 12 met onze fiets naar het internaat. Onderweg hebben we enkele keren rood licht gehad , aan de meeste rode lichten staan tellers dat je weet hoe lang het nog duurt tot het groen wordt. Dit is echt wel handig, zouden ze in Belgie ook wel eens mogen doen :)
Het was heel druk in de stad, overal was er file, we moesten echt tussen al de auto’s doorwringen om er te geraken. Na eventjes evrder te fietsen zagen we in de verte dat er een ongeluk gebeurt was. Een busje had een vrouw op haar brommer aangereden.. Het is echt onrustwekkend hoeveel ongelukken er hier wel niet gebeuren..het verkeer is zo gevaarlijk en als je als fietser wil oversteken , stoppen de meeste auto’s niet maar geven ze zelfs nog extra gas bij..

Toen we op het internaat aankwamen hadden we het allebei zo warm dat we even afkoeling gingen zoeken in de computerruimte van het internaat (hier is nl airco aanwezig). Even later kwamen ook Frank en Gea er bij zitten.
Samen hebben we dan de nederlandse les voorbereidt want om 16.00u zouden we de jongste van het internaat nederlandse les geven tot 18.00u.
Even later hoorde we de bel, etenstijd.. ook voor ons hadden ze een bord aan de kant gezet.. de mensen zijn hier echt heel zorgend over ons wat wel een goed gevoel geeft..
Mevr Sluisdom ziet ons als haar kinderen en ze wil zich naar ons toe verantwoordlijk stellen. S’avonds heeft ze voor ons ook een taxi geregeld zodat we veilig weer thuis geraakte.

De nederlandse les was ook heel goed meegevallen, al de jongens waren enorm enthousiast en deden met plezier mee aan de opdrachtjes tijdens deze 2uur. Je zag al verschillende groepsrollen. Zo was er een jongens die niets zeiden en er waren er die zich echt de ‘man’ voelden.
Het was wel heel grappig om te zien.

Na de les hebben we nog wat gepraat over het verloop er van en heb ik een aanwezigheidslijst van de groep gemaakt. Toen ik met de taxi thuis kwam waren er enkele in ons huis roti gaan eten..
Zo dat was weer een dagje op het internaat !

Groetjes
p.s de muggen blijven bijten maar ik heb van Mevrouw Sluisdom een muggenmachientje gekregen met tabletjes en een lotion tegen de muggen! Lief toch :) ik hoop dat ik er nu geen last meer van heb!

Kus
www.picasaweb.google.com/sofiegeuens1 voor foto's

• 04 Oktober 2008 - 09:01

Chantal:

Hallo Sofie, allee ik lees dat je weer een leuke dag hebt gehad ginder...das wel tof hé! Amaai die mevr. Sluisdom is wel echt bezorgd om jullie hé, met de taxi naar huis enzo...Wij zijn gisteren naar de Griek gaan eten in Beringen met de familie Helsen. Seg vergeet nie dat uw zus morgen verjaart hé!
    allee tot binnenkort meer meer nieuws;
    Groetjes,
    Chantal

• 05 Oktober 2008 - 11:45

Hukkeldepuk:

Haha, mevrouw geuens :) toch leuk he juffrouw spelen. Seg meid, tga er echt goed daar he, merge krijg je een mail mee keiii veel verhalen :). tot morgen @ mail. bezekes huffelxx

• 05 Oktober 2008 - 13:53

Verhees:

Haydie juffrouw Geuens

Klinkt wel eh, juffrouw Geuens!! :-) Nu ist dus echt begonne eh, uw stage! Leuk da die jongetjes met plezier meewerke in de les! ik kan mij voorstelle da da bij ons ni altij het geval is! Ge kent uzelf ook eh!!

Echt ook superfoto's, das daare echt een mooi land precies!

Ik ben echt blij da het nog altij goe gaat dare en da ge nog ni te veel last hebt van heimwee! Maja hoe wie kan er nu heimwee hebbe naar het regenachtige triestige Geel???

Madam, het ga u daar nog goe en zei ma voorzichtig daar met uw fiets eh!! kheb momenteel nog geen financiële middelen om u daar te kome bezoeke in de plaatselijke kliniek! ;-)

Kijk uit naar uw volgend berichtje!

Ciao bella

Greetzies