Wist je dat? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van sfiej - WaarBenJij.nu Wist je dat? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van sfiej - WaarBenJij.nu

Wist je dat?

Door: Sofie Geuens

Blijf op de hoogte en volg

25 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Dag allemaal,

Hier ben ik weer met een kort berichtje vanuit Suriname..
Ik heb van het weekend een nacht gedraaid. Dit was enorm meegevallen. De jongens proberen uiteraard wel wat uit maar ik kan goed mijn grenzen aangeven.
Ze weten dat wij leidsters zijn en luisteren ook naar ons.
We hebben lekker geslapen in een apart kamertje met eigen douche en toilet.
Vandaag heb ik ook mijn tussentijdse evaluatie gehad! Deze is héél goed geweest en ben er heel content over. Ik heb natuurlijk nog wel wat kleine werkpuntjes maar dat is normaal hè.

Verder wil ik nog even wat weetjes aan jullie doorgeven…
Wist je dat:

- Ik vrijdag naar Nickerie ga ( een destrict in Suriname )
- Rob, Lore, Cato, An, Julie en Emelie ook meegaan
- We naar Bigi Pan gaan in Nickerie, op kaaimannen jagen.
- Zaterdag Wieke verjaart die bij ons in het huisje woont
- We dit zondag gaan vieren met een etentje
- Als je naar de supermarkt gaat,je 100% de kans hebt om een chinees tegen te komen die ligt te slapen in een strandstoel achter de toonbank.
- De mensen hier thee drinken uit een glazen lege bokaal (bv van confituur)
- Als je naar je stage fietst rond de middag kom je geregeld een junk tegen die int midden van de dag tegen een raam van een huis staat te brullen waar niemand achter staat.
- Toen ik van stage naar huis fietste ik een man zag in zijn blootje tegen de stoeprand aan liggen.
- Ik het raar vind dat het in België koud is en sneeuwt.
- Ik blij ben dat ik in de zon naar mijn stage fiets en dus niet met de trein moet
- Ik vandaag in een deuk van het lachen heb gelegen met An, Wieke en Erika.
- Ik nog altijd de meeste ongedierte van heel ons huis in MIJN kamer heb. Voorbeelden? Larven, kakkerlakken, mieren, gekko’s groot en klein, spinnen,…
- Ik dus al mijn angsten voor kleine dieren overwonnen heb.
- Ons mama verklapt heeft dat Brend me iets gaat opsturen..
- Ik naar parbonight geweest ben waar je chillers kon drinken 1 kopen, 2 gratis
- Een chiller een drankje is dat te vergelijken is met desperados
- Onze taxichauffeur ons goed observeert..
- Onze hond telkens naar je toe komt lopen als je binnenkomt door de poort.
- Ik mijn achterband van mijn fiets elke dag moet oppompen..
- En dit niet ligt aan het ventieltje.. maar er wel een andere oorzaak voor is..
- De oorzaak die ik niet kan vinden.
- Ik dat kefferke bij ons in de straat, niet meer gezien heb.
- Ik zaterdag in de felle regen gezwommen heb..
- An niet op de foto wilde omdat ze haar, haar niet gestijld had
- Het hier nog steeds 30 graden is..
- Ik foto’s heb gezien van dikke lagen sneeuw in Olen
- Ik vandaag een smoothie gedronken heb
- Het hier dinsdag 25 november een feestdag is
- Ik dus niet moet werken..
- Er hier groot feest gevierd wordt omdat Suriname 33 jaar onafhankelijk is.
- Ik morgen van 09.00u in de ochtend dit feest mee ga vieren..
- Mevrouw Sluisdom vind dat ik respect heb voor hun cultuur.
- …

Zo dat waren de wist je datjes weer..
In volgend berichtje meer van dat :)!

Dikke kus en knuffels vanuit het nog steeds warme Suriname..

  • 25 November 2008 - 16:43

    Poet:

    haaai girly,

    een heel lijstje begot, jaja hier ist belachelijk koud ze, er ligt nog altij sneeuw buiten maar ge kunt al op straat komen zonder op uwe bek te gaan!! den huffel en ik hebben daarjuist proberen bellen naar u ma ge waart ni online!! heb vandaag bespreking gehad van mijn eindwerk was ne goeie meevaller amai!!
    kga dees weekend naar groove city se, zie er naar uit en de maandag vertrek ik ook naar het zonnetje, tzal nen dikke tegenvaller zijn als we terug komen want daar ist ook zo'n 27 graden! seg komt sinterklaas ook daar in suri?? zou show zijn, ni?alle mie kga bikke ete en mijn snot afkuisen want heb het weer goe zitten potverdekke seg!! haha

    veel lekkere groene snotgroetjes from der poetermans

    dikke bees
    xxx

  • 25 November 2008 - 17:54

    Hello:

    vickybaby20@yahoo.com
    Hallo.
    Mein Name ist Vicky möchte ich Ihr Profil heute an (my.giovani.it) und ich liebe es Ich denke, wir können von ihren clcik! Bitte ich werde wie Sie E-Mail an mich zurück durch meine E-Mail somit; (vickybaby20@yahoo.com ) Am recive warten auf Ihre schöne Antwort bald!
    Mit freundlichen Grüßen
    Vicky! (vickybaby20 auf ya hoo dot com)
    Bitte kontaktieren Sie mich durch meine E-Mail-Adresse, so kann ich Ihnen mein Bild und Ihnen sagen, meine Datels haben einen schönen Tag

    vickybaby20@yahoo.com
    Hello.
    My Name is vicky i want to your profile today at (my.giovani.it) and i love it i think we can clcik from thier!please i will like you to email me back through my email thus;(vickybaby20@yahoo.com) am waiting to recive your lovely reply soonest!
    Yours
    vicky! (vickybaby20 at ya hoo dot com)
    please contact me through my email address so i can give you my picture and tell you my datel have a nice day

  • 27 November 2008 - 10:52

    Huffeldepuk:

    Amai wa nen hoop wist je datjes. Seg gij ga jagen op kaaimannen, zie maar da ze ni op uw gaan jagen he:). hehe was blij da ik u nog is gehoord hebt, en nog wel live he !!!
    Alle meid amuseert u met de kaaimannen en tot later he

    koude groetjes
    maar dikke warme knuffels
    van huffer
    xxx

  • 01 December 2008 - 12:05

    Joke:

    Heeeey Fienemien!!!
    Haha uw wist je datjes zijn kei leuk en grappig!!
    Ik ben zo jaloers op u éh!!!
    Ik ga het hier kort houden, maar lees je mailbox maar eens na éh meid!!
    Het gaat je supergoed en je doet dat beestig goed!
    dikke kus xxx

  • 04 December 2008 - 17:41

    Verhees:

    Hey blondie

    Ja een tijdje ni kunne checke want heb een snotvalling opgelope van al dieje sneeuw hier!

    Seg amai, das nen hele lijst eh! Maar het belangrijkste is da je een goei evaluatie hebt gekrege eh! Ik had ni anders verwacht want als ge u ergens goe voelt dan straalde da ook af en dan doede ook goe uw best!

    Allé en jage op kaaimanne, zie ma da dem u ni bijt eh, ge kunt nooit weete da da beest ni helemaal dood is! ;-)

    En desperado's drinke, das echt een zomerdrankje vinnek, maja daar ist hier dus veel te koud voor natuurlijk! lucky you! Maar ik ga u toch ook een klein beetje jaloers make! Bij ons ist bijna kerstmarkt en der is nix gezelliger dan ne goeie chocojenever tusse de gezellige kraamkes! Kdenk da ge daar toch ook mee akkoord kunt gaan ni?? ;-)

    Allé met gedacht da ik u nu ook is heb kunne jaloers make ga ik afronde en u nog veel succes wense op uw jacht naar de kaaimanne!!

    Blondie,tot schrijfs eh!!

    Squeezies

    Verhees -x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2009

Dierentrip!!

28 December 2008

Pamboko..in het binnenland van Suriname..

16 December 2008

Bijna kerstmis..

02 December 2008

Nickerie en Bigi Pan..

25 November 2008

Wist je dat?

Actief sinds 01 Sept. 2008
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 24857

Voorgaande reizen:

13 September 2008 - 02 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: